SANATIN TOPLUMLARI BİRLEŞTİRİCİ ÖZEL BİR GÜCÜ VARDIR
Türkmen açılışta yaptığı konuşmada, “Tarihi bir mekândayız. Bu mekân 1960'lara kadar değişik zamanlarda hamam olarak vazifesini icra etmiş. Daha sonra ne yazık ki kaderine terk edilmiş. Biz Üsküdar Belediyesi olarak burayı devraldık ve aslına uygun bir şekilde kütüphane haline getirdik. Şu anda burası bir kütüphane, bir kitap kafe ve aynı zamanda bir sanat merkezi. Sanatın insanları ve toplumları birleştirici özel bir gücü vardır. Sergi sayesinde bu tarihi mekan bu amaca hizmet ediyor. Türkmen, kütüphane ve kafe olarak hizmet veren mekanda ilk kez sergi açıldığınıda sözlerine ekledi.
KÜLTÜR SANATIN BAŞKENTİ ÜSKÜDAR’DA TARİH YOLCULUĞU TÜM HIZIYLA SÜRÜYOR.
Balıkesir belediye başkanı Yücel Yılmaz ve Darülaceze Başkanı Yüksek Mimar Hamza Cebeci de billur sergisini ziyaret edenlerin arasında oldu.Kültür sanatın başkenti Üsküdar’da tarih yolculuğu tüm hızıyla sürüyor. Üsküdar’ı, şehrin kültür sanat merkezi haline getiren Üsküdar Belediyesi, cam sanatının günümüzdeki en önemli temsilcilerinden biri olan Yasemin Aslan Bakiri’nin camı ve metali buluşturduğu eserlerinden oluşan Billur Sergisi ile Osmanlı imparatorluğunun ihtişamını gözler önüne serdi. Camın sertliği ve naifliği arasında dengeyi temsil eden kaftan, ferman ve kalkanlar camın şeffaf ve kırılgan doğası, metalin soğuk, örtücü ve sert yapısıyla yakaladığı uyumla hükümdarların dünyaya meydan okuyan ayak izlerini takip ediyor. Renkli dokusuyla tarihe farklı bir perspektiften bakan sergi, aynı zamanda camın çok yönlü bir malzeme olarak sanata sunduğu katkının sınırlarını da genişletiyor.
FERMAN, KALKAN, DUVAR HEYKELİ VE CAM NALINLAR
Yasemin Aslan Bakiri’nin her birini ilmek ilmek işlediği kaftan, kalkan, ferman ve cam nalından oluşan eserleri Billur Sergisi’nde cam sanatının geleneksel ve modern bir kombinasyonunu oluşturuyor. Osmanlı’nın ruhunu modern Türkiye’nin yenilikçi sanat anlayışıyla yoğuran bir arka plana sahip olan sergi, camın yanı sıra bakır ve gümüş gibi metallerle örülen birbirinden ihtişamlı kaftanlarla hükümdarların gücünü ve görkemini sembolize ediyor. Ayrıca her biri birbirinden özel sanat eserleri olan ferman, kalkan, duvar heykeli ve cam nalınlar sanatseverleri padişahların ve sarayların ihtişamlı dünyasına götürüyor.
BAKİRİ: ÖZELLİKLE İMPARATORLUĞUN İHTİŞAMINI YANSITMAK İSTEDİM
Sanatçı Yasemin Aslan Bakiri ise açıklamasında,Eserlerinde modern geleneksel yöntemleri, bir arada kullandığını cam , gümüş ve bakır tellerle nakış nakış işleyerek “Cam bir yolculuk, motifler ise bambaşka diller. Dil, bildiğimiz gibi kültür taşıyıcıları yani yolcu diyebiliriz. Bu dili tercüme ederken Osmanlı kaftanlarında günümüzün formlarını kullanırken özellikle imparatorluğun ihtişamını yansıtmak istedim.” dedi.
"CAM IŞILDAMAK İÇİN HEP BİR NEDEN BULUR"
Cam sanatçısı Yasemin Aslan Bakiri ise
Üsküdar Belediyesi tarafından restore edilen Selimiye Hamamı'nda, tarihi dokuyu nadide eserlerle buluşturmanın heyecanını yaşadığını belirten Bakiri, "Bu coşku sadece beni değil, sizleri de, sanatın çok yönlü dünyasının içine çekecek ve sanatın dili, renkleri, ışıltısı herkesi aydınlatacak. Doğadan, insandan, evrenden ilham alan sanatçıların sanat yapıtlarından süzülerek hayat bulan eserler, günümüz problemlerine ışık tutarken, aslında hayatın akışını, zamanın döngüsünü ve arka planda bize güç veren hiyerarşiyi anlatıyor. Kendine has kimyasıyla cam, ışıldamak için hep bir neden bulur ve ahenkle sizi içine çeker. Hassas, kırılgan, naif, akışkan, saydam derken, camı niteleyen sözcükler uzar gider" değerlendirmesinde bulundu.
SIDIKA BAYLAN-KENT YAŞAM