Eğer, bu durum meleklerin eve girmesine engel olsaydı, devamlı melekle haşir-neşir olan Resûlullah guslü geciktirmezdi. İçinde cünup bulunan eve meleklerin girmekten imtina etmelerinin hikmeti, cünübün namazdan ve Kur’ân okumaktan uzak olmasıdır. Cünüplükten ötürü yıkanmakta gevşeklik göstermek hayr ve berekete mânidir. (Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi) Gusül gerektiği durumda uyumak ve yemek yemek isteyen kimse abdest almalıdır Ebû Seleme şöyle demiştir: Ben, Âişe’ye, Peygamber (asm) cünüb iken uyur muydu? diye sordum. Âişe (ra): Evet, abdest alır, uyurdu, dedi. (Buhari) İbn Umer şöyle demiştir: Umer ibn Hattâb, ResûlulIah’a: Birimiz cünüb iken uykuya varabilir mi? diye sordu. Resûlullah (asm): “Evet, herhangi biriniz abdest aldıktan sonra (isterse) cünüb iken de yatsın” buyurdu. (Buhari)